Spirulina – właściwości, działanie, dawkowanie, opinie

Spirulina – czym tak właściwie jest?

Spirulina znana oraz wykorzystywana przez ludzkość była już w czasach starożytnych. Jest to ciemnozielona, mikroskopowej wielkości alga o spiralnej budowie.

Określana jest jako ‚Mleko Matki Ziemi’ ze względu na ogromną ilość minerałów (ponad sto różnych składników odżywczych), które zawiera. Jednym z najcenniejszych składników jaki zawiera to kwas: gamma-linolenowego (GLA).

spirulina

Kwas gamma-linolenowy należy do kwasów omega-6. Ma on zbawienny wpływ szczególnie na funkcjonowanie oraz wygląd naszej skóry. W organizmie kwas ten przekształcany jest do prostaglandyn PGE1, charakteryzujących się wieloma właściwościami leczniczymi.

Spirulina jest także niezwykle bogata w białko, które wg szacunków naukowców, stanowi aż 60-70% jej zawartości. Stąd nazywana jest przez niektórych ‚zielonym mięsem’. Zawiera także szereg cennych witam: A (beta-karoten), B, C, D, E, K oraz B1, B2, B3, B6. Ponadto jest bogata w magnez oraz dobrze przyswajalne żelazo. Zawiera także potas, miedź, mangan, chrom, fosfor, sód, selen i cynk.

Jako suplement diety cechuje się bardzo dobrą przyswajalnością, która sięga aż 85 – 95%.

Spirulina – właściwości odżywcze:

Do głównych właściwości Spiruliny zaliczamy:

– wzmocnienie układu odpornościowego,
– regulację ciśnienia krwi,
– odkwaszenie oraz odtrucie organizmu,
– normalizację poziomu cholesterolu,
– działanie przeciwutleniające
– łagodzenie alergii,
– poprawę wyglądu skóry, włosów i paznokci.

Spirulina – działania oraz efekty

Najważniejsze korzyści płynących ze stosowania Spiruliny:

Spirulina wspomaga odchudzanie

Dzięki dużej zawartości błonnika, Spirulina pomaga regulować pracę jelit. Zawarty w niej błonnik:

  • pobudza wydzielanie śliny, wpływając na lepsze trawienie pokarmów,
  • oczyszcza kosmki jelitowe,
  • regeneruje błonę śluzową jelit.

Wszystkie powyższe działania w dużym stopniu przyspieszają oraz usprawniają pracę jelit, która wpływa korzystnie na proces przemiany materii. A jak wszyscy dobrze wiemy, szybka przemiana materii oraz sprawna praca naszych jelit to klucz do odchudzania oraz osiągnięcia wymarzone sylwetki.

Nie oznacza to jednak, że nasza cenna alga sama za nas zrzuci zbędne kilogramy. Spirulina jako suplement może jedynie wspomóc proces odchudzania, podobnie jak wszystkie inne suplementy dostępne na rynku. Tu nie ma żadnej magii i być nie może.

Spirulina wzmacnia układ odpornościowy

Przeprowadzone badania wskazują na to, że zielona alga wpływa na zmniejszenie stanów zapalnych oraz wzmocnienie funkcji odpornościowych naszego organizmu poprzez wpływ na produkcję przeciwciał. Wykazuje także aktywność przeciwwirusową.

Spirulina obniża ciśnienie krwi

Wg biologów fikocyjanina zawarta w aldze posiada właściwości wpływające na obniżenie wysokiego ciśnienia krwi tym samym obniżając ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych.

Do innych ważnych działań Spiruliny wpływających na organizm zaliczamy:

  • obniżenie poziomu cholesterolu
  • zapobieganie powstawaniu wolnych rodników
  • obniżenie cukru we krwi
  • łagodzenie alergii, między innymi problemów z zatokami.

Spirulina – gdzie kupić i ile kosztuje?

spirulina

Spirulina jest bezpiecznym suplementem, nie trzeba zatem posiadać recepty aby ją kupić. Suplement możemy zakupić w wielu internetowych sklepach. Pokaźną listę sklepów, które posiadają algę w swojej ofercie możemy znaleźć np. przeglądając najbardziej popularną porównywarkę cen w Polsce – Ceneo.

Klikając  TUTAJ znajdziesz obszerną listę sklepów, oferujących zakup Spiruliny.

Możemy także skorzystać z portalu Allegro lub po prostu wybrać się do najbliższej, dobrze zaopatrzonej apteki i tam spytać o dostępność suplementu.

Ile kosztuje Spirulina?

Ceny Spiruliny są bardzo różne i wahają się od 15 do nawet 150 zł. Cena Spiruliny zazwyczaj uzależniona jest od liczby tabletek w opakowaniu, od postaci w jakiej występuje czy chociażby od certyfikatów jakości i czystości, którymi może pochwalić się producent. Jeżeli planujemy dłuższą suplementację, warto od razu zaopatrzyć się w opakowanie zawierające większą liczbę tabletek. Pozwoli nam to zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż z reguły zakup większego opakowania będzie bardziej opłacalny.

Spirulina – dawkowanie?

Standardową, zalecaną dzienną dawkę Spiruliny, rekomendowaną przez większość producentów, stanowią 2 – 6 tabletek przyjmowane 3 razy dziennie.  Dawkowanie Spiruliny najlepiej rozpocząć od najniżej sugerowanej na opakowaniu dawki, stopniowo ją zwiększając, obserwując jednocześnie reakcję naszego organizmu. Przekraczanie maksymalnej dawki nie jest zalecane.

Spirulina – opinie lekarzy, przeciwwskazania oraz skutki uboczne

Jak wynika z przeprowadzonych badań, większość lekarzy kojarzy suplement jakim jest Spirulina. Nie wszyscy jednak mają pełną świadomość ich prozdrowotnych właściwości. Natomiast opinie tych lekarzy i naukowców, którzy mają wiedzą dotyczącą działania Spiruliny są w zdecydowanej większości pozytywne.

Wpływ algi na kobiety w ciąży oraz podczas karmienia piersią nie został jeszcze odpowiednio dobrze zbadany, stąd lepiej zrezygnować z suplementacji w tym okresie.

Spirulina wchodzi w reakcję z lekami immunosupresyjnymi, powodując zmniejszenie działania leku, co może spowodować poważne komplikacje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *